Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Hegyi Tréning 2019

2017.02.14

Péntek délután érkeztünk meg országszerte mindenfelől a Zemplénbe, ahol égi áldásként egy rövid zivatar fogadott minket. A változékony időjárás sem jelentett problémát, jó hangulatban indul meg a harmincfős csapat a táborhely felé.

A szállásunk egy barlang volt, gyönyörű környezetben, a Megyer hegyi tengerszem mellett. Az este folyamán felkötésre került a kötélpálya, és a vizes erdőben egy kalandos tűzgyújtás után jó hangulatban fogyasztottuk el a vacsoránkat, örültünk az újbóli találkozásnak, ismertettük a környezettel az új bajtársakat, és készültünk a másnapi programokra.

Az ébredést a barlangba beszűrődő fény és a madárcsicsergés sokaknál elősegítette, de a nap a hivatalos ébresztő és a reggeli rutin után indult. Két csapatra osztottak mindet, és váltva voltak a különböző foglalkozások.

Szabad mászást, ereszkedést meredek hegyoldalon illetve függőleges sziklafalon, és vízszintes kötélen való ausztrál mászást oktattak a tisztesek. Míg egy-egy bajtárs a sziklafalon sajátította el a fogásokat, a többiek csomózás technikát tanultak. A programok között egy rövid eső- és ebédszünet volt, majd teljes gőzzel folytattuk a megkezdett oktatást.

Vasárnap mindenki a számára legizgalmasabb programot gyakorolhatta. A legnépszerűbbnek a sziklafalról ereszkedés bizonyult. Amíg a kadétok a sorukra vártak, két csapatra bontva a tanult csomók alkalmazásával kellett kötélpályát építeniük. Így a gyakorlati oktatás életszerű alkalmazása is megvalósult, és az újfajta kihívást rengeteg sikerélmény kísérte.

Összességében egy mindenki számára hasznos és felettébb izgalmas hétvégét zártunk, ahol mindenki kicsit kilépett a megszokott mindennapokból, ahonnan a rengeteg hasznos tudás mellett igazi élményekkel és új szenvedélyekkel térhettek haza a kadétok.

A meseszép környezettől s a bajtársaktól is fájó szívvel búcsúztunk, de egyben nyugodt szívvel is, hiszen tudtuk mindannyian, hogy hamarosan ugyanilyen körülmények között, ugyanilyen izgalmakkal teli programokon vehetünk részt ebben a kiváló társaságban a Honvédsuli Kadét Program keretein belül.